오늘의 영어회화

오늘의 영어회화 열심히 배우고 여행가자~1600-8948

드문이 2014. 4. 15. 10:27

I need somebody to come over and fix my internet.

What's the problem with you internet?

My internet is having problems connecting.

How long have you been  having this problem?

I've been having this problem for the last few days.

Does the internet come up at all?

It does, but it won't connect to anything.

There's obviously a problem with your connection.

Could you send someone to fix it today?

I can send somebody right now to fix it.

How long will it be will they get here?

It should be no longer than 30 minutes.

누가 좀 와서 제 인터넷 좀 고쳐주셨으면 해요.

인터넷에 어떤 문제가 있나요?

연결하는데 문제가 있어요.

언제부터 이 문제가 있었어요?

연결이 안된지 며칠 됐어요.

인터넷 창이 뜨지 않는 건가요?

창이 뜨기는 하지만 연결이 되지 않아요.

분명 연결에 문제가 있네요.

오늘 고칠 수 있도록 누구 좀 보내주실 수 있나요?

고치실 수 있도록 지금 보내드릴 수 있습니다.

오시는데 어느 정도 시간이 걸릴까요?

30분 안에는 도착할 것입니다.

 

출처: OPIc SQUARE